Jak podpořit tvorbu testosteronu? Pomáhají bylinky i sport

Testosteron je mužský pohlavní hormon, kterého v těle postupem času ubývá. Tento jev je naprosto přirozený, na druhou stranu, tím, jak se prodlužuje doba lidského dožití, může nedostatek testosteronu způsobovat nežádoucí komplikace. Dnes se proto podíváme, jak se dá přirozeně zvednout.

Testosteron je mužský pohlavní hormon, který je spojován s výkonností, soutěživostí, vysokým libidem a agresivitou. V malém množství ho mají v těle i ženy.

Testosteron v těle muže působí i na celou řadu dalších věcí. Například je zodpovědný za specifické rozložení malého množství tuku, za stav aktivní svalové hmoty, za plodnost či za sílu kostí a normální náladu.

Dá se s přirozeným úbytkem testosteronu něco dělat?

Vitamíny, bylinky a doplňky stravy

Když se podíváme na volně prodejné doplňky stravy pro muže, zadní etiketa většinou prozradí, že se uvnitř skrývá kotvičník, ženšen a pískavice řecké seno. To ale není vše, co může mít na bezproblémové stárnutí muže pozitivní vliv.

Také se zaměřte na pravidelný přísun:

  • Vitamínu D3
  • Zinku
  • Česneku (před setkáním s partnerkou si ale vyčistěte zuby)

Tyto látky by měly přispět ke zvýšení vitality a chuti na sex. Vitamín D3 je zase důležitý pro normální stav kostí, které mohou v průběhu času ztrácet svoji sílu.

Cvičení

Jak podpořit tvorbu testosteronu

Jelikož snížená hladina testosteronu vede k horší náladě, k přírůstku na váze a ke slabým kostem, je vyloženě žádoucí, aby muži začali pravidelně cvičit. Kromě kardia, které trvá delší dobu s menší zátěží, byste neměli podcenit ani sílu posilování, které působí na růst aktivní svalové hmoty.

Cvičení je důležité kvůli tomu, že podporuje normální hustotu kostí. Také vám pravděpodobně zlepší náladu a zbaví vás tukového prstence, který nosíte na svém břiše.

Zdravý jídelníček

Jak podpořit tvorbu testosteronu

Tohle nechtějí pánové obvykle moc slyšet, ale na problémy s nízkou hladinou testosteronu jednoznačně pomáhá správně sestavený jídelníček.

V něm by neměly chybět zdroje kvalitních proteinů, které dovedou vaše tělo zasytit a zároveň nabídnou stavební materiál vaší svalové hmotě. (Kterou potrénujete v posilovně.) Také byste neměli zanedbat zdroje komplexních sacharidů a zdravých tuků. (Olivový olej, řepkový olej, avokádo, ořechy a semínka…)

Naopak zapomeňte na fast food, polotovary a na další nezdravé potraviny a nápoje, které neprospívají jak vaší tělesné kondici, tak zdraví.

STOP stresu

Tohle se lehko řekne, ale hůř udělá. Věřte však tomu, že jakmile se o to pokusíte, váš život se rázem o dost zlepší.

Pokud je zdrojem stresu vaše zaměstnání, zkuste přemýšlet o tom, že ho změníte. Případně si najměte někoho, kdo vám trochu pomůže. (Virtuální asistenti, účetní…) Také si zkuste osvojit některé relaxační techniky. K nim patří dechová cvičení, jóga a meditace.

Spánek

Jak podpořit tvorbu testosteronu

Testosteronu neprospívá ani dlouhodobý nedostatek spánku. Z toho důvodu je vhodné vzdát se nočního hraní počítačových her. Místo toho si lehněte do postele a dopřejte si alespoň 7-9 hodin ničím nerušeného odpočinku.

Pokud nemůžete usnout kvůli starostem, dvě hodiny před spaním vypněte všechny monitory a věnujte se četbě, nebo jiné příjemné aktivitě. Také vám může pomoci difuzér v ložnici, který do vzduchu vypustí příjemnou vůni levandule.

Jakým způsobem se snažíte podpořit hladinu testosteronu v těle vy?

Zdroje informací

https://www.healthline.com/health/herbs-vitamins-supplements-testosterone-levels-balance – Bylinky, vitamíny a suplementy na testosteron (anglicky)

https://www.healthline.com/nutrition/8-ways-to-boost-testosterone – 8 způsobů, jak přirozeně zvýšit hladinu testosteronu (anglicky)

 

Napsat komentář